2010.06.25.
18:46

Írta: GrínTím

Fogyaszt a vegetáriánus életmód?

A vegetáriánus étkezés nem csak a plusz kilóktól kímél meg, de hozzájárul az egészséges életmódhoz is.
A brit Vegetáriánus és Vegán Társaság (Vegetarian and Vegan Foundation, VVF) táplálkozási ajánlása az egészséges fogyás lehetőségét kínálja az érdeklődőnek. Az általuk „V-Plan Diet"-nek nevezett életmódprogram - ahol a V egyszerre jelent vegetáriánust (veggie), életerőt (vitality) és győzelmet (victory) - eredményességét számos tudományos kutatással támasztották alá.
Tapasztalataik szerint a vegetáriánusok BMI (testtömeg) indexe átlagosan 2 értékkel alacsonyabb. Ennek megfelelően könnyebbek és kevesebb a testzsírjuk, mint a vegyes táplálkozást követőké. Az életmódprogram nemcsak a fogyni vágyóknak jelenthet megoldást, hanem azok számára is, akik koleszterinszintjüket vagy vércukorszintjüket szeretnék csökkenteni.
A vegetáriánus illetve vegán táplálkozás előnyei között a Brit Orvosi Társaság (British Medical Association) hangsúlyozza, hogy a vegetáriánusok között ritkábban fordul elő elhízás, II-es típusú cukorbetegség, székrekedés, köszvény, epekőbetegség, vesekő, magas vérnyomás, szív- és érrendszeri betegség, bizonyos daganatos megbetegedések (emlő, tüdő, vastagbélrák). Ebben nemcsak a húsmentes táplálkozásnak, hanem a kiegyensúlyozott életvitelnek is szerepet tulajdonítanak.
A kiadványban hivatkozott számos tanulmány igazolja, hogy a vegetáriánusok karcsúbbak és egészségesebbek, és ennek eredményeképpen a betegségek kialakulásának kockázata alacsonyabb, a várható élettartamuk pedig magasabb, mint a vegyes táplálkozás híveinek.
Mindez annak ellenére igaz, hogy a vegetáriánusok is ugyanolyan mennyiségű élelmiszert fogyasztanak (kb. 1000 kg/év), mint a nem vegetáriánusok. Ebből viszont az következik, hogy a fogyáshoz nem kevesebb élelmiszert, hanem más típusú, vagyis növényi eredetű élelmiszert kell fogyasztani, hiszen utóbbiaknak alacsony a zsír- és energiatartalmuk, viszont magas a rosttartalmuk.
A brit táplálkozási felmérés eredményei azt mutatják, hogy a hús és a hústermékek fogyasztása jelenti a legtöbb ember étkezésében az elsődleges zsírforrást. Ma már a legtöbb táplálkozási szakember és szervezet egyetért azzal, hogy a fejlett világban élő emberek túl sok zsírt, azon belül is túl sok állati eredetű telített zsírt fogyasztanak.
Az irás folytatásáért kattintson!

Szólj hozzá!

Címkék: egészséges fogyasztás fogyókúra táplálkozás vega vega vegetáriánus

A bejegyzés trackback címe:

https://grintim.blog.hu/api/trackback/id/tr892285664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.