Lassan egy éve járja az óceánokat a világ jelenlegi legnagyobb utasszállító hajója, az Oasis.
A hajócsoda tervei tíz éve kerültek először nyilvánosságra. Akkor senki sem gondolta komolyan, hogy amit a papír-lapok rejtenek, egyszer valósággá válnak. Pedig így történt és a kész jármű számadatai lenyűgözők: 1,2 milliárd dollár költségből építették meg, 2800 ember dolgozott a megvalósításán. 140 ezer tonnát nyom így 45 százalékkal nehezebb, mint az eddigi "leg". 72 méter magas, ami 26 emeletet foglal magában és 360 méter hosszú, vagyis 22 méterrel hosszabb. mint az előző rekordtartó hajó, az Independence, aminél a szélessége is nyolc és fél méterrel több.
Általában egy tömbben készülnek a felületek ekkora méretnél, most azonban egy hatalmas üreget is hagytak a két darab, hat emelet magas torony között a fedélzeten, hogy ott egy hatalmas parkot alakítsanak ki. Erről az oázisról keresztelték el a hajót. Aki a 400 tonna növény és fa között sétál, az óceánok közepén is a Central Parkban érezheti magát.
A fedélzeten található egy további “leg”, az eddigi legnagyobb úszómedence, amelyet 500 tonna vízzel töltöttek fel. 16 utasfedélzetén üzletek, éttermek várják a vendégeket, aki az utcákban, parkokban és a kis tavacskák között úgy közlekedhetnek, mintha egy kisvárosban sétálgatnánk. A hajó belsejében levő közös helyiségek egy része is természetes fényben tündököl, a hatalmas üveg-mennyezetnek köszönhetően.
A szórakozni vágyókat vidámpark és vízi-színház várja, ahol szinkronúszók, műugrók és akrobaták műsorát lehet megcsodálni.
A 2700 kabinban 5400 utas foglalhat helyet, ez kétezerrel több főt jelent, mint az eddigi legnagyobb hajó befogadó képessége. A kabinok közül 334 a parkra néz, és van 254 olyan lakosztálya, amelyhez még erkély is tartozik. A kényelemről kétezer főnyi személyzet gondoskodik.
És mindezt mennyiért lehet elérni? Természetesen több pénztárcához igazították az árakat. Egy kilenc napos utazáson "már" 1800 fontért részt lehet venni, de ugyanezért a luxus lakosztályban 4 ezer fontot kell fizetni. Az első utasok egyikének fényképes beszámolóját itt lehet megnézni:
Utolsó kommentek